Radio NRJ bliver landsdækkende på DAB+

11-04-2019 14:00:00

Med en ny distributionsaftale med Teracom, får Radiobrandet NRJ fra 15. april plads på DAB+ nettet og bliver dermed landsdækkende. Efter at have ligget på to FM-sendefrekvenser i hhv. Nordsjælland og Storkøbenhavn i nogle år, rykker den kommercielle radiostation nu over på DAB+. NRJ’s beslutning understreger samtidig DAB+’s rolle, som den fremtidige radioplatform i Danmark og også underbygges af EU’s krav til DAB-radioer i nye biler.

Om distributionsaftalen på DAB+ mellem Teracom og NRJ siger Martin Løbel, CEO i Teracom: ”Vi har gennem den seneste tid oplevet en stigende interesse for DAB+ distribution fra en række aktører. En interesse, som udspringer dels af de kommende radioudbud og dels af de kommercielle muligheder som national DAB+ distribution giver. Det er glædeligt, at så en stærk aktør som radio NRJ og TVR Media nu tager skridtet og vil udnytte de muligheder på DAB+. Vi forventer at flere andre aktør snart vil følge efter med øget mangfoldighed til følge”. Martin Løbel tilføjer ”EU’s nylige krav til at nye biler

Bag den danske udgave af NRJ står selskabet TVR Media, der er ejet af Philip Lundsgaard og Lars Nielsen, som også står bag radiokanalen Nord FM. De ser store kommercielle perspektiver i, at NRJ går fra at være et primært sjællandsk radiobrand til at få en langt bredere distribution på DAB+.

Philip Lundsgaard tilføjer: ”Vi har siden vi startede NRJ i Danmark arbejdet på, at vi inden for to år skal sende til hele landet. Men lytterne har taget så godt imod os, at vi besluttede at fremskynde vores planer”

"De fleste af vores kunder er lokale og regionale kunder, men nu kan vi tilbyde de landsdækkende kunder at komme med ombord, og det arbejde glæder jeg mig utroligt meget til," siger Lars Nielsen, salgsdirektør og medejer af TVR Media.

Den danske udgave af NRJ rykker ind på DAB+ 15. april 2019.

Kontakt for yderligere information:

Martin Løbel
Adm. direktør, Teracom A/S