Teracom A/S SOLGT TIL Agilitas Private Equity LLP

29-10-2018 11:00:00

AGILITAS HAR UNDERSKREVET EN AFTALE OM AT KØBE TERACOM DANMARK

Agilitas, en paneuropæisk kapitalfond, meddeler, at man i dag har underskrevet en aftale om at købe Teracom A/S og Digital Radio Teracom A/S (tilsammen »Selskabet« eller »Teracom Danmark«) - Danmarks førende uafhængige netværksoperatør.

Teracom Danmark er totalleverandør af landsdækkende broadcast-netværk til både public service og kommercielle radio- og tv-stationer. Teracom Danmark ejer og driver et landsdækkende netværk af mere end 34 høje sendemaster og 3.500 km. fibernetværk, som forbinder deres datacentre, sendemaster, knudepunkter, programudbydere og andre netværksoperatører - og som tilsammen er med til at sikre deres kunder en driftsikkerhed i absolut højeste klasse.

Teracom Danmark projekterer, etablerer og driver landsdækkende IP- og broadcast infrastruktur. Teracom Danmark har deres egen landsdækkende serviceorganisation og overvåger alle installationer i deres døgnbemandede Network Operation Center (NOC). Det giver dem mulighed for at tage det fulde ansvar for installation, drift og vedligeholdelse.

Akkvisitionen passer godt ind i Agilitas’ strategi om at samarbejde med dygtige ledere og sammen investere i virksomheder med høje adgangsbarrierer, og som opererer i regulerede markeder.

Kevin Iermiin, investeringsdirektør hos Agilitas og kommende bestyrelsesmedlem i Teracom Danmark, tilføjer: »Det har været en fornøjelse at arbejde med ledelsen om at identificere fremtidige vækstmuligheder. Vi ser frem til at samarbejde med ledelsen og støtte deres vision om at skabe den førende infrastruktur- og managed service-udbyder kommunikationsløsninger i et reguleret marked med høje adgangsbarrierer.«

Martin Calderbank, Managing Partner hos Agilitas, har følgende kommentar til dagens pressemeddelelse: »Vi glæder os til at lave en management buyout af Teracom Danmark, og vi mener, at selskabet er stærkt positioneret til at fortsætte sin udvikling som Danmarks førende infrastrukturvirksomhed.«

Martin Løbel, adm. direktør i Teracom Danmark, tilføjer: »Vi er meget stolte over, hvad vi har opnået med Teracom Danmark og ser frem til at samarbejde med Agilitas om at videreudvikle virksomheden.«

Den endelige handel afhænger af en godkendelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Se hele pressemeddelelsen på MyNewsDesk

In english:

AGILITAS BACKS BUYOUT OF TERACOM DANMARK

Agilitas, the pan-European mid-market private equity firm, today announces the signing of an agreement to buyout Teracom A/S and Digital Radio Teracom A/S (together the ‘Company’ or ‘Teracom Danmark’), Denmark’s leading independent tower company.

Teracom Danmark is the operator and owner of the nationwide digital terrestrial TV (‘DTT’) and terrestrial radio broadcasting tower infrastructure network and the sole independent tower operator providing mobile network operators nationwide colocation coverage. The Company owns 34 high towers (>100m) across Denmark, providing cost-effective nationwide broadcast and transmission coverage.  It owns the land and buildings on 28 of the 34 tower sites as well as equipment across c. 170 additional sites. The Company also owns and operates datacentres, 3,500 km of fibre connections, internet of things services and maintains networks for mission critical services.  The business is headquartered in Copenhagen and has approximately 70 employees.

The acquisition is at the core of the Agilitas strategy of partnering with exceptional managers to acquire defensible companies that operate in regulated environments.  Kevin Iermiin, of Agilitas, who will be  joining the Board of Teracom Danmark, commented: “It has been a pleasure to work with management on identifying transformational opportunities. We are excited to support their vision to become the leading infrastructure and managed service provider of critical services in a defensible and regulated market.”

Commenting on today’s announcement, Martin Calderbank, Managing Partner at Agilitas, said: “We are delighted to be backing the buyout of Teracom Danmark and believe that the Company is well-positioned to continue its development as Denmark’s leading tower network company.”

Martin Løbel, CEO, commented: “We are very proud of what we have achieved with Teracom Danmark and we look forward to working with Agilitas to better service our customers by further developing the business.”

The transaction will close once the Danish Competition and Consumer Authority have released approval.

Read full release on MyNewsDesk