Salg af Teracom afsluttet

03-12-2018 08:00:00

Nye muligheder for investeringer og øget vækst på nye forretningsområder

Den private europæiske kapitalfond Agilitas købt Teracom A/S af den svenske statsejede virksomhed Teracom AB.

Handlen er nu endeligt faldet på plads efter godkendelse i konkurrencestyrelsen. Endelig closing fandt sted fredag den 30 november 2018.

Teracoms CEO, Martin Løbel om perspektiverne i det netop afsluttede salg af Teracom til den europæiske kapitalfond Agilitas:

Øgede investeringer og vækst på nye markeder

Med vores nye ejere i ryggen, kan Teracom Danmark for alvor sætte fart på udviklingen i flere lovende nye forretningsområder. Det drejer sig blandt andet om Internet of Things, hvor vi ser store muligheder.

Vi har allerede nu mange kommuner som kunder, som anvender vores IoT-platform til deres pilotprojekter, og vi er godt i gang med at etablere en landsdækkende LoRaWAN IoT-infrastruktur, der understøtter udviklingen.

Vi har samtidig fokus på at udvikle datacenter colocation som forretningsområde og blev her i november måned udvalgt som SKI leverandør til det offentlige.

Disse to nye forretningsområder komplementerer Teracom hidtidige forretning optimalt, idet vi direkte kan udnytte vores kompetencer og faciliteter inden for etablering og drift at sikre og samfundskritiske landsdækkende broadcast og IP-infrastrukturer.

Forsat stort fokus på samfundsvigtige kommunikation

Vi har i Teracom forsat et stort fokus på, at øge vores engagement inden for drift af samfundsvigtige radionetværk.
Så sent som i september indgik vi aftale med Falck A/S om at overtage driften af deres landsdækkende radionetværk. Og med vores nye ejerskab, forsætter vi med fuldt fokus på at øge vores engagement inden for dette forretningsområde og er særdeles godt rustet til, at være med i udbuddet om det kommende nye beredskabsnetværk SINE, som forventes i 2019.

Teracom tilføres forretningsekspertise fra Nianet

Handlen betyder også, at Teracoms ledelse styrkes yderligere, idet Nianets tidligere CEO Rasmus Helmich, indtræder som formand for Teracoms bestyrelse.
Den 1. januar 2019 tiltræder Nianets tidligere CFO Søren Fæster som CFO i Teracom A/S.

Se pressemeddelelse vedr. closing af handlen (engelsk) her

For yderligere information og baggrund kontakt Martin Løbel på telefon 27 22 62 37 eller på mail martin.lobel@teracom.dk