Radio Classic Rock ny landsdækkende radiokanal

25-04-2019 15:00:00

Med en ny distributionsaftale med Teracom, er radiokanalen Classic Rock gået i luften som landsdækkende station på DAB+. Classic Rock er ikke ny, men vælger nu at prøve stationens format af som landsdækkende radiostation.
Classic Rock beslutning understreger samtidig DAB+’s rolle, som den fremtidige radioplatform i Danmark.

Efter at have ligget på FM-sendefrekvenser på DAB+ i Østjylland og Københavnsområdet i en periode, har den kommercielle radiostation Classic Rock valgt at blive landsdækkende, med en distributionsaftale på DAB+ med Teracom.

”Classic Rock formatet, med alle de gode rocknumre fra de seneste 30-40 år, har vist sig at have et stort potentiale med et ugentligt lyttertal på over 100.000 i flere uger (kilde: Kantar Gallup, Radiometer), så vi vil gerne prøve det af på den store klinge” siger Michael Jørgensen, direktør for FFC Media, som ejer Classic Rock.

Om distributionsaftalen på DAB+ mellem Teracom og FFC Media siger Martin Løbel, CEO i Teracom: ”Vi har gennem den seneste tid oplevet en stigende interesse for DAB+ distribution fra en række aktører. En interesse, som udspringer dels af de kommende radioudbud og dels af de kommercielle muligheder som national DAB+ distribution giver.
Det er glædeligt, at en endnu en stærk aktør som Classic Rock og FFC Media også vælger at tro på DAB+, som den fremtidige radioplatform i Danmark.  Vi forventer at endnu flere aktører snart vil følge efter med øget mangfoldighed til følge” siger Martin Løbel, CEO i Teracom A/S og tilføjer ”at EU’s krav om DAB-radioer i nye biler er med til at styrke DAB+ platformen yderligere”.

Kontakt for yderligere information:

Martin Løbel
Adm. direktør, Teracom A/S