Teracom A/S udvalgt som leverandør af Co-Location på SKI rammeaftale

06-11-2018 15:57:41

Teracom A/S er blevet udvalgt til at levere Co-Location løsninger til den offentlige sektor under Statens og Kommunernes Indkøbscentrals nye rammeaftale, der omfatter It-driftskapacitet.
Med den nye rammeaftale får offentlige virksomheder mulighed for at købe
Co-Location-løsninger i Teracoms driftsikre datacentre flere steder i landet.

Offentlige virksomheder og institutioner har nu mulighed for at købe Co-location-løsninger hos Teracom A/S gennem SKI’s nye rammeaftale.

Teracom A/S CEO Martin Løbel siger om aftalen: ”Vi er rigtig glade for at være med i vinderfeltet på SKI’s Co-location aftale. Rammeaftalen giver os mulighed for fremover også at tilbyde konkurrencedygtige Co-Location-løsninger til offentlige virksomheder og institutioner” og supplerer ”Vi har allerede i en lang årrække drevet driftsikre datacentre over hele landet. Sammen med vores 3500 km fibernetværk, er datacentrene en integreret del af vores landsdækkende radio- og tv-sendenet. Co-location er et fuldt etableret forretningsområde for Teracom, hvor vi hele tiden udvikler vores kapacitet. For eksempel åbner vi i den kommende uge et nyt datacenter med høj drifts- og adgangssikkerhed i Århus”.

Rammeaftalens Co-Location-del, også kaldet 02.22 del 2, gør det muligt for offentlige kunder at indkøbe de nødvendige fysiske rammer til servere eller anden IT infrastruktur, hvor der er også er taget højde for sikkerhedskrav, strøm og køl.

Mere på MyNews Desk her

For yderligere information kontakt:

Martin Løbel
Adm. direktør, Teracom A/S