Teracom skal lave radiostation for folkemødet

Radio Folkemødet bliver officiel radiostation for Folkemødet 2016 på Bornholm

Teracom har indgået et tæt samarbejde med Folkemødet om at blive radiopartner. Det betyder, at Teracoms radiostation – Radio Folkemødet – nu for første gang bliver Folkemødets officielle radiostation. Det sker, når Folkemødet løber af stablen d. 16.-19. juni.

-          Det er en fornøjelse i år at indgå i et officielt samarbejde med Folkemødet om at drive en radiostation, der når ud til hele landet, siger Lars Kierkegaard, udviklingsdirektør hos Teracom A/S.

Radio Folkemødet er en såkaldt "pop-up" radiostation. Fænomenet er kendt fra mange andre lande, blandt andre Norge og Storbritannien. BBC er blandt dem, som laver radiostationer, der fødes og lever omkring en bestemt begivenhed. En sådan begivenhed er netop Folkemødet, der ser Radio Folkemødet som et spændende initiativ til at komme endnu bredere og længere ud i Danmark.

-          Vi er rigtig glade for samarbejdet omkring Radio Folkemødet og Teracom. Radiostationen gør det muligt for danskere over hele landet at få lidt af stemningen fra Folkemødet, og lytte til reportager, interviews, paneldebatter og partiledernes oplæg fra den store scene, siger festival-leder Jette Lykke.

Samarbejdet sikrer, at Folkemødets nye scene, Civiltinget, kan blive hørt i hele landet. Civiltinget er en ny opfindelse, hvor foreninger og organisationer med mindre ressourcer og midler end de større og mere veletablerede også kommer til orde. Alle sessions styres af én af Radio Folkemødets journalister, Jesper Grunwald, der også er kendt som taxamand.dk og for sine spalter i Ekstra Bladet.

-          Radio Folkemødet sikrer, at en stor del af de demokratiske debatter og temaer, som optager alle på Folkemødet, breder sig som ringe i vandet rundt om på Bornholm og sætter sine spor i hele landet, siger Jette Lykke.

Pop-up radiostationer udnytter de digitale muligheder og sikrer, at begivenheder kan få en omfattende dækning. I dette tilfælde vil Radio Folkemødet kunne høres i hele landet og ikke kun af de 30-40.000 mennesker, som fysisk deltager i Folkemødet.

-          Idéen med Radio Folkemødet er også at illustrere, hvor let det rent faktisk er at lave en radiostation i den digitale verden, fortæller Lars Kierkegaard.

Radio Folkemødet vil kunne høres overalt på Folkemødet, på mange af standene, på toiletterne, og alle vil kunne høre stationen på deres mobiltelefon, på nettet og på deres DAB-radio.

Se pressemeddelelsen på Mynewsdesk >>

Yderligere oplysninger: